Indonesië 2 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu Indonesië 2 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu

Indonesië 2

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marijke

18 Februari 2016 | Indonesië, Medan

Bukitingi, 18 februari.
Vanuit Bukit Lawang verder naar Beragasti. Het wegverkeer is hier heel anders, hele families rijden op brommers, de kleinste voor papa, dan papa, dan 1 of 2 kinderen en dan mama. Onderweg attendeerde onze gids ons op 2 type restaurants:B1 en B2.In B1 werd hondenvlees geserveerd en in B2varkensvlees. Op het uithangbord van B1 stonden schattige puppies!
Toen we op de heel grote markt kwamen van Beragasti zagen we kooien met puppies te koop. Voor ons onvoorstelbaar. Toen we daar liepen, wilden weer hele groepen jonge meisjes met ons op de foto. Ik had het liedje van Adèle erbij in mijn hoofd:Ifeel like a moviestar. Raar, maar het gebeurt telkens weer, ook kinderen willen heel graag op de foto en vinden het prachtig zichzelf dan terug te zien. Marijke (van Jan) en ik ontkwamen niet aan een behoorlijke indigestie, hoe voorzichtig we ook waren. Op weg naar de volgende pleisterplaats bezochten we een longhouse. Een huis op palen waar op de 1e verdieping 8 families wonen.Er werd op open vuur gekookt en in de bedompte atmosfeer speelden de kindertjes vrolijk. Vervolgens met de veerboot over het Tobameer (het grootste meer van vulkanische oorspron) naar Samosir. Dat was een droomplek. We hadden een prachtige lodge met een grote veranda waar we ,s avonds ons potje konden bridgen, er was een grote tropische tuin. Paradijselijk. Hier bleven we 3dagen en maakten verschillende uitstapjes, o.a. naar Batakmusea. De Bataks waren tot 200 jaar geleden nog koppensnellers en kannibalen. Onze gids in het museum kon er plastisch over vertellen. We kregen nog een dansvoorstelling die bijzonder ongeïnspireerd was. Dan is Op Roakeldais beter! Na vertrek uit Samisir bezochten we weer van alles: o.a.een botanische tuin waar we zagen hoe onze kruiden als gember, kaneel, kardemom, nootmuskaat en nog veel meer groeiden. Leerzaam. Ook klom een gedresseerde aap in een boom om kokosnoten naar beneden te gooien. Handig. We hebben de afgelopen 2 dagen per dag 300km gereden. De wegen zijn soms bar slecht en een paar keer lag er een vrachtwagen half van de weg af, wat veel oponthoud veroorzaakte. We hebben een prima chauffeur, maar af en toe slaat je de schrik om het hart als je ziet hoe en wanneer men passeert. Het Indisch eten wordt me soms wat te veel. Jan kan er geen genoeg van krijgen, hij is de enige die nog geen klachten heeft gehad. Ernst is nu de klos. We blijven in Bukittinggi 3 nachten. De natuur is overweldigend mooi. Bijna overal langs de weg zijn voor onze begrippen primitieve huizen en er ligt overal erg veel vuilnis. Dat is wel jammer. Wel, het is half een, tijd om naar bed te gaan.
Groetjes, ook namens Jan, Marijke en Ernst,
Marijke.

• 18 Februari 2016 - 19:30

Karin:

Heeeerlijke rijstijl, leven onder de zon en de huizen op palen. De planten van vroeger thuis in de vensterbank, Daar metershoog wel 15 meter, in de natuur. Ach nog veel meer, geniet van zoveel moois, de vriendelijkheid en de mooie lach van de mensen. En wanneer je moet wachten vermaak je dan zelf. Veel plezier.

• 18 Februari 2016 - 20:46

Chelly Six Dijkstra:

Een 'goed gevulde' reis zo te zien, met veel belevenissen. Met recht een wereld van verschil!
    Sterkte met de buikklachten! Het gaat gelukkig altijd weer over, maar het kan wel een vervelende spelbreker zijn.
    Veel plezier!
    Six en Chelly

• 19 Februari 2016 - 14:19

Bram & Tineke A.rutgers2@planet.nl:

Hallo Allemaal: Bedankt voor de interessante verslagen. We sluiten onze ogen en zien de taferelen

als in een filmpje langskomen, heerlijk!

Veel plezier verder zonder al te veel gezondheidsklachten .

• 19 Februari 2016 - 15:59

Six:

Hebben jullie een gids voor de duur van de reis, of huur je die per uur/dag in ?
    Zo ook de auto, heb je een auto met chauffeur?
    Het is dus een druk programma, als je ondanks de slechte wegen nog zoveel rijdt. En dan nog ziek worden ook van het eten...
    Probeer eens een hollandse pot.

Six

• 20 Februari 2016 - 17:48

Rita:

He Ernst en Marijke, wat leuk dat wij hier in Drenthe ook weer mee mogen genieten van jullie reisverhalen. Klinkt allemaal weer geweldig!

• 21 Februari 2016 - 09:41

Gerda:

Hallo. Gaat het weer een beetje meneer Kuitert?
    Als je hier in het koude natte Nederland bent is het moeilijk voor te stellen dat het ergens anders lekker warm kan zijn. Veel plezier en we zijn benieuwd naar de foto's.