Indonesië 3 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu Indonesië 3 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu

Indonesië 3

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marijke

22 Februari 2016 | Indonesië, Medan

Djakarta, 22 februari 2016.
Vandaag zijn we van Padang op Sumatra naar Java gevlogen. Wat een verschil in temperatuur. In Sumatra reden we steeds door hoog gelegen gebieden waar de temperatuur heel aangenaam was. Hier valt de hitte als een deken over je heen. Gelukkig hebben we steeds een auto met airco. De laatste dagen op Sumatra waren weer heel bijzonder. We maakten diverse excursies, o.a. naar het paleis van de sultan van de Minakabauw. Een heel bijzonder belangrijke stam waarvan afstammelingen belangrijke politiek posities vervullen. Er heerst een matriarchaat. De typische gebouwen met sierlijke puntdaken hebben veel prachtig houtsnijwerk. We waren in een werkplaats waar mensen de hele dag de krullen uitsneden. Tijdens een van de excursies maakten we een wandeling door de rijstvelden. We moesten ons evenwicht zien te bewaren op heel smalle looppaadjes. Af en toe gleed een van ons in de modder. We hebben wel veel respect gekregen voor de mensen die de rijst verbouwen. Toen we de route van Bukatinngi vervolgen naar Padang, passeerden we een heel grote feesttent. We gingen heel voorzichtig om het hoekje kijken. We werden gelijk binnen gehaald alsof we vorsten uit vreemde landen waren. We moesten met ik weet niet hoeveel mensen op de foto, ook met beide bruidsparen. Twee zussen trouwden. Ze zagen er prachtig uit. Het lukt ons helaas niet om foto's te plaatsen. Zelfs een mooie profielfoto van ons vieren lukt me niet, jammer. We hebben zulke prachtig foto's. We moesten zelfs mee-eten met de bruiloftsgasten. Een heel bijzondere ervaring. Padang lag lager gelegen aan de zee. Er waren veel viskramen met verse vis. Inmiddels zijn we allemaal aan de beurt geweest met een indigestie. Vervelend, maar lastig te vermijden. We zitten nu weer in een prachtig heel luxe hotel in Djakarta. Dat is vaak wel heel dubbel, de huizen staan boven op elkaar van niet al te luxe kwaliteit, en dan staat daar zo een geweldig luxueus hotel tussen met heel veel ruimte. In de zwembaden zwemmen zelfs de kinderen helemaal bedekt alsof ze een duikerspak aanhebben. De mensen zijn allemaal zo ontzettend vriendelijk. Maar het lijkt wel alsof ze niet veel Europeanen hebben gezien, tenminste op Sumatra. Het verkeer hier is enorm druk, vooral weer heel veel brommers. Hier draagt men tenminste meestal wel een helm. In Padang zagen we 82 brommers per minuut voorbijkomen, vaak weer met de hele familie erop.
Ik zou nog uren door kunnen schrijven, maar volgende keer verder.
Groetjes Marijke.

• 22 Februari 2016 - 15:53

Marijke En Jan:

Hoi Marijke
    zoals gewoonlijk onze ervaringen prima weergegeven.
    Op naar de avonturen in Java

• 22 Februari 2016 - 19:11

Chelly Six Dijkstra:

Wat een mooi verhaal weer, en wat een belevenis zo'n bruiloft waar je binnen wordt gehaald. Super!
    Veel plezier op Java!
    Six en Chelly
    PS. Wij hebben net onze vakantie geboekt: 2 weken fly and drive Andalusië, vertrek 28 april. We verheugen ons erop!

• 23 Februari 2016 - 12:20

Karin :

Heerlijk verhaal, de aardige lieve mensen, wijze van vervoeren allemaal op de brommer, iedereen welkom, aldoor op de foto alsof je de koninklijke familie bent. Dat maken bekende sterren mee steeds op de foto. Nu in Idonesie ben je dat iedere dag, want iedereen wil met je op de foto! Ik ben 2 x op Java, Sumatra en Bali geweest. Zet je zintuigen open en ......ervaar.
    Groet Karin

• 23 Februari 2016 - 18:41

Mia:

Jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen ondanks wat ongemakken. Kunnen jullie nog wel af en toe een wijntje drinken. Ze willen een algeheel alcoholverbod in heel Indonesië.
    Hier alles goed we zien uit naar het voorjaar. Binnenkort gaat Wybe naar Zambia. Groetjes

• 23 Februari 2016 - 19:18

Rikste:

Hoi!

Nou moe, van deze update had ik geen melding gekregen!

Wat een gave ervaringen! Die bruiloft, geweldig. Mijn reisgenoten hebben dat in Ethiopië ook een keer meegemaakt (toen ik helaas ziek op bed lag), een heel bijzondere ervaring.
    En ook die rijstvelden, prachtig om te zien denk ik.
    Ben wel jaloers hoor!

Hopelijk lukt het plaatsen nu wel....

Liefs
    Rikste

• 23 Februari 2016 - 21:16

Martje En Kees:

geweldig wat jullie daar beleven en wat een vriendelijke mensen dat je zomaar een bruiloft mee mag maken.super leuk. Jan over dat energie bedrijf die hebben ook naar hier gebeld, heb nu zijn telefoon nr dus mocht er iets zijn dan kan ik altijd bellen.Hopen dat van alle 4 de buikjes weer in orde zijn Geniet maar weer van jullie volgende trip .liefs Kees en Martje

• 24 Februari 2016 - 10:06

Jacques En Toos Ariaens:

Wat een mooi avontuur. Ook dat jullie uitgenodigd werden bij zo'n bruiloftfeest. Je ziet maar wat een belevenissen op zo'n mooie reis. Geniet er maar van.

Heel veel groetjes vanuit Weert van Toos en Jacques.

• 24 Februari 2016 - 21:41

Toos:

Wat leuk een bruiloft mee vieren,super.Bij buikpijn cola drinken.Helpt echt.

• 26 Februari 2016 - 19:56

Tineke:

Geweldige verhalen, ernst en Marijke. Schitterende ervaring, wat een belevenis weer!! Nog veel plezier gewenst, we kijken uit naar jullie verslagen. Groetjes, Bert en Tineke