Schotland 2 - Reisverslag uit Nairn, Verenigd Koninkrijk van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu Schotland 2 - Reisverslag uit Nairn, Verenigd Koninkrijk van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu

Schotland 2

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marijke

10 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Nairn

Schotland 2, Nair. Vrijdag 10 mei 2013.
Een kort vervolgbericht. De actie van de ANWB bestond er uit dat we een adres van Autoglass in Edinburgh kregen.
Nadat we de linker spiegel aan de rechterkant hadden gemonteerd en het gat van het kleine zijraampje hadden afgedekt met huishoudfolie (zodat je er door kon kijken) gingen we vanmorgen naar Inverness. Bij elke grote vrachtwagen of touringcar keek ik angstvallig of ze wel op hun eigen helft zaten. Maar dat ging allemaal goed.
Bij Autoglass aangekomen bleek ‘t enige wat zij konden doen de auto met de stofzuiger schoon maken en doorzichtig plastic op de ruiten plakken. Toen naar een Mercedes Garage. Ook die konden niets doen, hij was alleen voor personenauto’s. Maar zij gaven ons het adres van een Mercedes garage in Nair, aan de kust. Daar bleken ze de ruiten en spiegels te kunnen bestellen (ze moeten uit Duitsland komen). Dinsdag 14 mei zullen ze er vermoedelijk zijn. Dus even pas op de plaats.
We staan op een camping, meer een caravanpark, aan de zee, 25 km oostelijk van Inverness. Maar de regen komt met bakken uit de lucht. Tot nu toe voor het eerst. Het is wel koud geweest met af en toe een wat warmere dag. De natuur is erg mooi, maar ik had het wat ruiger verwacht.
Groeten, Marijke en Ernst.

• 10 Mei 2013 - 19:59

Rikste:

Hmm, jammer dat jullie nu zo lang moeten wachten. Maar wel fijn dat het gefixt kan worden.
    Suf dat de ANWB niet meer voor jullie heeft gedaan.
    Veel plezier in elk geval daar in Inverness en omgeving!
    Liefs

• 10 Mei 2013 - 20:11

Chelly Six Dijkstra:

Wat een pech, en wat een gedoe!
    Hopenlijk is dinsdag alles snel geregeld en kunnen jullie weer verder. Wel frisjes nu met zo'n stukke ruit!
    Het noorden is wel wat ruiger in mijn geheugen. Hoop dat er nog veel te genieten is, ook van wat warmer weer (maar het is nog vroeg!).
    Wij vertrekken 29 mei richting Ierland,komen de 31e in Dublin aan, verblijven op 4 plaatsen, reizen de 18e juni weer terug.
    Groeten!

• 11 Mei 2013 - 14:06

Frans:

Bedankt voor jullie reactie!!
    Een goede oplossing voor de kou: in Inverness verkopen ze de enige echte Schotse Whiskey.
    Sterkte,
    Frans

• 11 Mei 2013 - 21:28

Ben En Thea Ernens:

Wij liggen, toen we jullie ervaringen lazen in de jachthaven van Grouw. Het weer is niet veel anders als bij jullie daar. Neem maar een goeie borrel en zorg dat je warm blijft.