Schotland 1 - Reisverslag uit Fort Augustus, Verenigd Koninkrijk van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu Schotland 1 - Reisverslag uit Fort Augustus, Verenigd Koninkrijk van Ernst & Marijke Kuitert - WaarBenJij.nu

Schotland 1

Blijf op de hoogte en volg Ernst & Marijke

09 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Fort Augustus

Schottland 1, mei 2013.
Fort Augustus, 8 mei 2013.
Inmiddels zijn we een week op stap. De overtocht verliep voorspoedig: een cruiseschip met allerlei faciliteiten aan boord. Leuk, maar dat merk je ook meteen in je portemonnee als je denkt even gezellig te eten met een flesje wijn erbij: haast de helft van prijs de overtocht!! Maar het was lekker.
In Newcastle aangekomen, bezochten we eerst deze stad. Het was maar goed dat bij alle oversteekplaatsen stond: look left. Dat was even wennen. Vervolgens met de camper het Engelse platteland in. Het links rijden ging eigenlijk haast automatisch. Alles is er ook op ingesteld. De eerste camping was bijna vol, alleen een plekje zonder elektriciteit was beschikbaar i.v.m. Bank Holiday. Geen probleem.
Wat wel een enorm probleem was voor tentkampeerders, dar er een enorme storm stond en het was haast onmogelijk een tent met 2 personen op te zetten. Maar met vereende krachten van ons en diverse andere kampeerders lukte het toch. Een koud begin. De volgende stop was Edinburgh. Daar hebben we 2 dagen doorgebracht en o.a. bekende pubs bezocht. Edinburgh was een prachtige stad met veel mooie gebouwen en er was van alles te beleven. Je kon van de camping er zo met een bus heen.
Na Edinburgh omhoog Schotland in. De eerste stop Blair Atol, waar we o.a. Blair Castte bezochten. We zagen er zowaar een portret van Willem van Oranje. Daarna richting Inverness. We hoopten natuurlijk een glimp van Nessie, het monster van Loch Ness te zien, maar ze verborg zich voor ons.
Al met al verliep alles voorspoedig, tot vandaag!!!
We hadden kort tevoren geconstateerd dat de rijstroken hier wel erg smal waren, maar dat het allemaal prima te doen was. Tot vanmiddag 14.30 uur: opeens een enorme knal! Help wat gebeurt er??? Ik werd bedolven onder duizenden glassplinters. Er was een touringcar tegen onze buitenspiegel aangereden, die tegen het zijraam klapte dat met een enorme knal in duizenden stukjes uiteenviel. Beduusd reden we naar de eerstvolgende parkeerplaats. De touringcar was gewoon doorgereden. Nou daar sta je dan!
Afgezien van het feit dat er duizenden glasstukken in de camper lagen en ook ik onder de glasbrokken zat, mankeerden we zelf gelukkig niets. Het was wel een deja vu met het vorige ongeluk met de Volkswagen. Eerst hebben we zo goed en zo kwaad als het ging de grootste ravage opgeruimd en daarna naar een garage gereden. Die heeft de ruit afgeplakt, maar verder konden ze niets doen. Naar de dichtstbijzijnde camping gereden. We hebben de ANWB gebeld en die zorgt nu dat er een nood ruit in komt met een nieuwe spiegel. We kunnen zo niet rijden, want je hebt totaal geen zicht op de weg.
De camping is mooi, de omgeving is mooi, het weer kon beter, en verder wachten we af hoe zich dit ontwikkelt. Wordt vervolgd.
Groetjes
Marijke

• 09 Mei 2013 - 14:38

Frank En Ellie:

Hallo Marijke en Ernst,
    Dat zal schrikken geweest zijn. Een geluk, dat die bus alleen het spiegeltje geraakt heeft!
    Hopelijk is alles gauw weer in orde!
    En je kunt beter op een echt cruiseschip zitten, dan kost het eten niets.
    Wij zijn weer heelhuids thuis en we genieten van heerlijk lenteweer.
    Groetjes
    Frank en Ellie

• 09 Mei 2013 - 15:49

Rikste:

Hoi!
    Gelukkig jullie allebei ongedeerd.
    Hopelijk is het snel gefixt.
    En wauw, Inverness, een magische naam voor mij sinds Jamie en Claire. Is het mooi daar?
    Nog iets van Nessie gezien?
    Liefs van ons allen!

• 09 Mei 2013 - 16:43

Gerda:

Wat een schrik. Geen kenteken van de bus gezien? Gelukkig mankeren jullie niets.
    Veel plezier verder.

• 09 Mei 2013 - 17:53

Trienke:

Beste Ernst en Marijke, wat hebben jullie toch altijd een pech! Alsof jullie het aantrekken! Dat zal toch niet zo zijn? Hopelijk is het euvel snel opgelost en kunnen jullie weer verder. Hier is het weer prachtig! Genieten.! Morgen gaan wij richting onze oudste dochter. Heeft gisteren een wolk van een meisje gekregen. Helemaal fantastisch, alles is goed met beiden en de vader is helemaal onder de indruk van zijn mooie meisje.
    Ondertussen hoop ik dat jullie toch er uit halen wat er uit te halen is, al moet je even op de plaats rust. Alle goeds en blijf genieten. Hartelijke groet van mij, Trienke.

• 09 Mei 2013 - 19:49

Jan Van Lievenoogen:

Hoi Marijke enm Ernst

Wat een schrik, Waar blijft de Britse hoffelijkheid om toch te stoppen en dit af te handelen.
    Als Nederlandse auto met het stuur aan de linkerkant kun je juist prima langs de rand van de weg rijden.
    Het ligt dan voor de hand dat de ander te ver naar rechts reed. GFelukkig alleen materiele schade. Welk gebouw staat op de foto?
    Ga je ook nog naar Glasgow , dan moet je beslist de gebouwen van Charles Mackintosh bekijken.
    Fijne en behouden vervolg.
    Jan

• 10 Mei 2013 - 11:21

Frans En Helly:

Hallo Ernst en Marijke,

ja, pech schijnt er bij te horen!
    Zoals iedereen al schreef, gelukkig mankeren jullie niets, alleen de schrik.
    Hopelijk weet de ANWB het snel op te lossen, zodat jullie de reis kunnen vervolgen.
    Hier alles prima, Helly is een paar dagen naar haar favoriete Madrid.
    Volgende week haar voorlaatste behandeling, zodat eind mei alles hopelijk voorbij is.
    Hartelijke groeten en goede reis,
    Frans

• 10 Mei 2013 - 11:25

Adrie En Siebrand:

Gelukkig is er verder niets ernstigs gebeurd. Maar die bus moet het toch gemerkt hebben.
    Je moet er maar niet bij denken wat er verder had kunnen gebeuren.
    Nu verplicht wat langer op de camping blijven. Hopelijk is het gauw opgelost.
    Is het weer een beetje redelijk??
    Veel plezier.
    groeten Adrie

• 10 Mei 2013 - 13:11

Frank:

Zo, jullie maken wel wat mee. In tegenstelling tot ons. Wij zitten onder onze pergola, boven ons de druiven die nog niet rijp zijn, en drinken zo nu en dan een lekker glas van het een of ander.

Wat een pech met die ruit. Gelukkig bestaat er zoiets als een ANWB. Nog veel plezier.

Even nog wat anders. Kan ik op vrijdag 9 augustus 2 kamers bij jullie boeken? Er komen drie ex-collega's van mij (Frank) op bezoek. 2 dames en een heer. De dames in een kamer en de heer in een kamer.

Laat je me even weten of het akkoord is?

Groet
    Frank en Freek.